www.nissantorun.fora.pl - Nissan Toruń

Forum www.nissantorun.fora.pl Strona Główna
 

 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja  Profil   

Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

 
100NX wg Quattra.


 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nissantorun.fora.pl Strona Główna -> Techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość

Quattro




Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Torun

PostWysłany: Nie 3:52, 14 Gru 2008    Temat postu: 100NX wg Quattra.

Nissan NX zostal zaprojektowany w 1990 roku, w kalifornijskiej filii firmy Nissan.

Produkcje Nissana 100NX rozpoczeto w 1990 roku, zas do sprzedazy trafil w styczniu 1991. Plyta podlogowa B13 oprocz sportowego coupe posluzyla za baze dla Nissana Sentry B13, Sunny N14 oraz kombi Sunny Traveller Y10. Auto zastapilo samochody Sunny Coupe B12 oraz Pulsar EXA. Dostepne bylo w wersjach nadwoziowych coupe oraz targa.

------

Na rynek amerykanski auto bylo oferowane pod nazwami NX1600 (model wyposazony w silnik GA16DE na pelnym wtrysku o mocy 102KM), oraz NX2000 (jednostka napedowa SR20DE o mocy 143KM, dodatkowo wzgledem wersji europejskich posiadaly LSD). Auta budowane byly w Kalifornii w latach 1991-93. NX1600 posiadal elektroniczne zegary.



W Japonii auto oferowane bylo pod nazwa NX Coupe i bylo wyposazane w silniki:
GA15DS - 94KM
GA16DE - 102KM
SR18DE - 140KM
SR20DE - 143KM (rzadko spotykana wersja)
NX Coupe przeznaczone na rynek japonski wyroznialo sie bogatym pakietem wyposazenia, obejmujacym m.in. ABS, pakiet el. i klimatyzacje. Wersje, z silnikami GA, posiadaly taki sam elektroniczny zestaw wskaznikow jak w USA.



Europejskie wersje nazywaly sie 100NX i produkowane byly od 1990 do 1996 roku. W latach 1991-93 auta mozna byly dostepne z silnikami:
- GA16DS (90KM) - silnik posiadal elektronicznie sterowany gaznik. W latach 1992-93 na rynek niemiecki zostala wypuszczona wersja SPEZIAL posiadajaca tylne hamulce tarczowe z ABS, kierownice MOMO, 14' alufelgi, trzecie swiatlo stop oraz spoiler MS Design.
- SR20DE (143KM) - wersja GTI bedaca odpowiednikiem NX2000, posiadajaca takie same wydajniejsze hamulce z fabrycznym ABS i pakiet stylistyczny (obejmujacy dokladke przedniego zderzaka, nakladki progowe, oraz niewielki spoiler na tylnej klapie). W przeciwienstwie do modelu amerykanskiego posiadala seryjny pakiet elektryczny.

W 1993r. europejska odmiana malego coupe przeszla facelifting. Polegal on glownie na zmianach ukladu napedowego 1.6 - silnik otrzymal wielopunktowy wtrysk paliwa, zmiany objely tez skrzynie biegow oraz polosie napedowe. Jedyna zmiana zewnetrzna objela listwy boczne, dotychczas szare, ktore otrzymaly kolor nadwozia. Wewnatrz zmiany objely nowe zestaw wskaznikow modelu 1.6, oraz wprowadzenie nowego brazowo-szarego wystroju wnetrza (zamiast dotychczasowych - czarnego, szarego i niebieskiego). Wersja GTI rowniez otrzymala listwy w kolorze nadwozia.

Niepotwierdzone zrodla mowia o wprowadzeniu ocynku nadwozia, ale jako posiadacz obu wersji 1.6 musze te pogloski zdementowac (przyp. autora).

Po faceliftingu dostepnymi wersjami silnikowymi byly:
- GA16DE (90KM)
- GA16DE (102KM)
- SR20DE (143KM)

Roznica miedzy GA16DE(90) i GA16DE(102) polegala na zastosowaniu w tej drugiej jednostce tych samych walkow rozrzadu co w poprzednim silniku - GA16DS, oraz kolektora ssacego o wiekszym przekroju kanalow dolotowych. Wersje targa po fl mialy ograniczona moc do 90KM na rynkach - niemieckim i na wyspach.

Wersja coupe zostala wycofana ze sprzedazy na terenie Europy, ale jeszcze pod koniec 1993 roku pojawila sie ponownie na rynku niemieckim jako 100NX SR, ktory charakteryzowal sie nizsza cena zakupu oraz bogatym wyposazeniem (el. szyby, pakiet ospoilerowania GTI i przede wszystkim silnikiem o mocy 102KM) rekompensujacym brak dachu typu targa.


----

W 1991 roku czasopismo Road&Track dokonalo porownania NX2000, Hondy CRX SiR oraz Golfa II GTI, wtedy zwyciezca testu zostal Nissan, a autorzy rozplywali sie zachwytach nad wlasnosciami ukladu jezdnego tego auta. Rok pozniej R&T podczas testu "Best Handling Cars" NX zostal zestawiony z takimi autami jak: Acura NSX, Porsche 911 czy Nissan 300ZX.

----

Nissan 100NX charakteryzuje sie bardzo slabymi wynikami w crashtestach.




Zebral i zredagowal: Quattro.
(Uprasza sie o niepowielanie bez zgody.)




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

arkady




Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:35, 14 Gru 2008    Temat postu:

piekna lunia jeszcze ory boody

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

Quattro




Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon 3:02, 15 Gru 2008    Temat postu:

Ty bys podziwial artykul a nie jedno marne zdjecie Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

spider5555




Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 2:09, 16 Gru 2008    Temat postu:

artykuł pierwsza klasa Smile
dobre info, konkrety same :] super robota


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nissantorun.fora.pl Strona Główna -> Techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

 
Regulamin